Dostava e-mail adrese sudskom registru i e-komunikacija sa sudovima

U cilju digitalizacije komunikacije s poslovnim subjektima, zakonodavac je u kratkom roku u dva različita zakona uveo slične obveze vezano uz elektroničko poslovanje, što je izazvalo podosta nejasnoća među poduzetnicima. Jedna se odnosi na dostavu e-mail adrese sudskom registru, a druga na uključivanje u sustav e-komunikacija. Najprije treba naglasiti da se ovdje radi o dvije različite obveze koje se ispunjavaju na dva različita načina, što ćemo podobnije objasniti u tekstu u nastavku.

e-komunikacija sudskom registaru

1. Obveza upisa e-mail adrese u sudski registar

Na koga se obveza odnosi

U smislu Zakona o sudskom registru subjekti upisa su sva trgovačka društva, ustanove i zajednice ustanova, zadruge i savezi zadruga, kreditne unije te druge osobe za koje je upis u sudski registar propisan zakonom (Zakon o sudskom registru, čl. 6.).

Subjekti koji se tek osnivaju

Obveza upisa adrese elektroničke pošte u sudski registar je uvedena zadnjim izmjenama i dopunama Zakona o sudskom registru (NN br. 40/19). U skladu s time, trgovačko društvo i drugi subjekt upisa obvezan je najkasnije u roku od 3 mjeseca od upisa osnivanja u sudski registar podnijeti zahtjev za upis barem jedne e-mail adrese, i to putem propisanog obrasca Zahtjeva za upis/promjenu adrese elektroničke pošte.

Subjekti već upisani u sudski registar

Iako se na prvu može činiti da se tu radi o obvezi samo za novoosnovane subjekte, važno je napomenuti da je riječ je o obvezi za sve subjekte upisa. Dakle, sve pravne osobe koje su već upisane u sudski registar imaju obvezu čim prije dostaviti podatak o adresi elektroničke pošte sudskom registru.

Kako dostaviti e-mail adresu sudskom registru – Obrazac

Zahtjev za upis/promjenu adrese elektroničke pošte podnosi se na obrascu koji je propisan Pravilnikom o načinu upisa u sudski registar. Obrazac je potrebno popuniti na računalu, ispisati te vlastoručno potpisati od strane zakonskog zastupnika (kod trgovačkih društava to su članovi uprave ili upravnog odbora, kod ustanova ravnatelj, kod zadruga upravitelj zadruge). Zahtjev se može predati nadležnom trgovačkom sudu putem preporučene pošte s povratnicom ili osobno u sudskoj pisarnici. Subjekt upisa može upisati u sudski registar i više adresa elektroničke pošte. Nakon toga će trgovački sud u sudski registar upisati i adresu elektroničke pošte.

Na isti način je subjekt upisa dužan podnijeti registru zahtjev za upis promjene adrese elektroničke pošte.

2. Uključivanje u sustav e-komunikacija pri Ministarstvu pravosuđa i uprave

Zadnjim izmjenama i dopunama Zakona o parničnom postupku uvedena je obveza za sve pravne osobe (uključujući i udruge) da najkasnije do 1. rujna 2020. zatraže pristup informacijskom sustavu elektroničke komunikacije sa sudovima. Ova se komunikacija sa sudovima odnosi na parnične, ovršne i izvanparnične postupke.

Ostali subjekti, kao što su obrtnici, fizičke osobe koje obavljaju samostalnu djelatnost i dr. također mogu zatražiti pristup informacijskom sustavu e- komunikacije, iako za to ne postoji zakonska obveza.

Postupak uključivanja u sustav e-komunikacija

Postupak za uključivanje u sustav e-Komunikacija dostupan je na web stranicama Ministarstva pravosuđa i uprave.

Nakon što pravna osoba pribavi elektroničku vjerodajnicu i potpisni certifikat te Ministarstvu pravosuđa i uprave dostavi navedene podate, bit će uključena u sustav e-komunikacija te može započeti s korištenjem istoga. Sustavu se pristupa preko poveznice: https://usluge.pravosudje.hr/komunikacija-sa-sudom/.


Odvjetničko društvo Zorić i partneri

Odvjetnički ured Zorić nastavlja dugu i uspješnu tradiciju pružanja odvjetničkih usluga koja se u obitelji Zorić njeguje već generacijama. Osnovni nam je cilj pružiti sveobuhvatnu, kvalitetnu i efikasnu pravnu podršku prilagođenu interesima i potrebama svakog pojedinog klijenta. U nastojanju da klijentima pružimo stručnu i potpunu pravnu podršku u poslovanju surađujemo s javnobilježničkim uredima, sudskim vještacima i sudskim tumačima.